poniedziałek, 6 lipca 2015

Przepis na...

   Przepraszam za dłuższą przerwę, ale nałożyły się na to wyniki matur, składanie wniosków na studia i inne obowiązki (tak tak, przyjemności też.. :)) Teraz już trochę emocje opadły, więc w wolnej chwili siadam, by znów się z Wami czymś podzielić.

   Tak jak uprzedzałam we wcześniejszym poście, ubiegły tydzień obfitował w temperatury +30. Nie sprzyja to dobremu samopoczuciu, często czujemy się bez sił, otępieni, zaspani i oczywiście - nie chce nam się gotować, a nawet jeść, bo każdy ruch jest problemem w walce ze słońcem... znam to :) ale przecież coś jeść musimy! Co do mojego organizmu - nawet w takie dni z chęcią wchłaniam ulubioną gorącą kawę lub ciepłą owsiankę, ale warto zaopatrzyć się w coś zimnego, a za razem zdrowego, pysznego i nie wymagającego zbyt dużo wysiłku w przygotowaniu... ciekawi? :)




LODY Z KALAFIORA 

Tak, mój przepis, bo w innych widziałam, że koniecznym składnikiem jest odżywka białkowa (np. WPC80 z KFD). Że bez tego smak nie będzie wyczuwalny albo po prostu - mdły. Skądże! Ja poradziłam sobie i bez. Dla chcącego nic trudnego, a kubki smakowe wariowały...! :) Brzmi dziwnie? Smakuje pewnie też? Przekonaj się, że nie!

Potrzebne Ci będą:
  • najpierw ugotowany (nie rozgotowany!), a po ostygnięciu zamrożony kalafior (u mnie pół)
  • zmrożone truskawki (oczywiście nie z kupionej mrożonki, a świeże) i pół banana
  • mleko/jogurt naturalny (do uzyskania kremowej konsystencji)
  • słodzik (możesz pominąć, a dodać więcej banana lub dosłodzić w inny sposób, jeśli nie dysponujesz zdrowym słodzikiem typu stewia; ale nie musisz od razu przekreślać przepisu :))
Jak zrobić?

     Wrzucić wszystko do blendera/miksera i gotowe! 
Ilość produktów według uznania, brałam "na oko" i próbując, dzięki temu wyszły idealne. Komponuj smaki tak, jak lubisz najbardziej. Dodaj zamiast truskawek inne owoce lub zmieszaj kilka, wsyp cynamon, kakao, orzechy, co tylko chcesz! Nawet jeśli nie wyjdą za pierwszym razem (co jest chyba niemożliwe!), pośmiej się z tego i kombinuj dalej. Człowiek uczy się na błędach, każdy, JA też : )



I nie odkładaj niczego na później. Masz na coś ochotę i wiesz, że możesz to zrobić TERAZ, to działaj! 
Miniony tydzień uważam za udany, mimo nieprzyjemnej przygody z opalaniem i momentami złego samopoczucia. Bo wiem, że wszystko mogę zmienić. Każda negatywna myśl powstała w Twojej głowie to tylko kolejny ruch Rozleniwionej Fałszywej Podświadomości, która uparcie Ci wmawia nieprawdę :) co z tego, że gorąco i wiatr nie wieje? Ja znalazłam sobie zacienione miejsce i zrobiłam cały zaplanowany trening. Po wszystkim szybko przygotowałam pyszny posiłek i spełniona zabrałam się za kolejne rzeczy do zrobienia :) 
Możesz i Ty! 






1 komentarz:

  1. Ciągle mnie te lody prześladują, w końcu muszę je zrobić! ;D

    OdpowiedzUsuń